Noosa

30 juni 2016 - Brisbane, Australië

Gday mates! How are you going?

Na het weekendje Fraser Island met Nono is de tijd - cliche - nog sneller gegaan dan daarvoor. De hele week stond voornamelijk in het teken van zorgen dat mijn paper optijd af zou zijn. Dus meeting - discussie schrijven - meeting - aanpassingen - meeting - etcetera. In de avonden rustig aangedaan en heerlijk thuis gechilld. Ook wel eens fijn voor de verandering.

Op vrijdagavond ben ik met Aninha naar Winter Wonderland Festival Brisbane geweest op King George Square in het centrum. Het was een beetje gek om een ijsbaan en een soort sneeuw glijbaan te zien terwijl het 23/24 graden is, maar oke. Iedereen doet hier al alsof het -10 is. Australiers, zien schaatsen is hilarisch om te zien en ik heb me goed kunnen vermaken door daar naar te kijken.

&AninhaCity Hall

Zaterdagochtend ben ik wezen touren op m'n mountainbike, en ben ik uiteindelijk beland bij de Queensland Art Gallery (QAG), State Library of Queensland en tot slot Gallery of Modern Art (GoMA). In beide gallerijen was vooral Modern Art te zien en ik vind dat nou eenmaal net iets minder. Wel was er een Indigenous Art Department, wat heel interessant was om te zien.
Gallery of Modern ArtGallery of Modern Art

Aan het eind van de middag ben ik samen met Sanna en Saara naar Sunnybank Plaza geweest waar een $2 Food Trail was. We hebben ons verbaasd over de hoeveelheid Aziaten - lees alleen maar Aziaten. Na mezelf even verdiept te hebben waarom dat zo is - de suburb heeft de vorm van een dragon en dat wordt gezien als een teken van geluk. Daarbij is het ook nog eens 1 van de 4 hemelse dieren en zou tevens de stichter zijn van de Keizerlijke familie - zo leer je nog eens wat.

Zondag vonden de wolken het weer nodig om te gaan regenen en dus werd het een dagje inpakken - schoonmaken - films kijken en slapen.

Toen was het alweer maandag en moest ik weer hard aan de bak om alles af te krijgen. Donderdag was het moment van de waarheid en moest ik presenteren - gelukkig was alles optijd af en mijn presentatie ging wonder boven wonder goed! Vrijdag heb ik alvast een deel van mijn spullen die ik niet nodig heb voor het reizen bij Andy neergezet en in de avond met Kerstin naar de Eat Street Markets in Hamilton geweest.

Eat Street Markets @ Hamilton with Kerstin

Noosa
Een stadje ongeveer 140 km ten noorden van Brisbane was een plek waar ik eigenlijk al 4 maanden lang heen wilde. Telkens als ik besloten had dat weekend te gaan, waren de weersvoorspellingen zo slecht dat het niet doorging. Nu mijn laatste weekend in Brisbane was aangebroken dacht ik, no matter what I'm going. Zo gezegd, zo gedaan. Zaterdagochtend met de Greyhound naar Noosa en rond 11 uur kwam ik daar aan. Het was alweer een tijdje geleden dat ik een dag op het strand had doorgebracht, dus dat was de planning van de dag.

Noosa National Park

Rond een uur of 5 de zonsondergang bekeken en daarna ben ik naar het Hostel teruggegaan. Hier was een welkomst bijeenkomst voor de nieuwe gasten en hier ontmoette ik Francisca (Duits) en Kristiaan (Belgisch). Die avond met hen samen gegeten en plannen gemaakt om de volgende dag naar Noosa National Park te gaan.

Sunset @ NoosaSunset @ Noosa

Zondagochtend spraken we om half 9 af en zijn we naar de Laguna Lookout gegaan. Hier had je een prachtig uitzicht op Tewantin, Noosaville en op de Weyba Creek.

Laguna Lookout - NoosavilleLaguna Lookout

Na de Laguna Lookout hebben we onze weg vervolgd naar Hastings St. waarna we richting Noosa National Park gingen. Het National Park was prachtig, waanzinnige uitzichten en zelfs een koala gespot bij Tea Tree Bay.

Tea Tree BayDolphin Point

Daarna liepen we richting Dolphin Point, zoals de naam al doet vermoeden - zou je hier dolfijnen kunnen spotten, maar helaas. Rond lunchtijd waren we bij Hell's Gates, met uitzicht op Alexandria Bay, Lion Rock en zelfs een klein beetje Devils Kitchen. Op de terugweg zijn we nog even op het strand bij Granite Bay geweest.

Granite Bay

Terug bij Noosa Main Beach hebben we nog heerlijk ijsje gehaald en een rondje door het centrum gelopen. En toen was het voor mij helaas alweer tijd om richting de bus te gaan. Ontzettend leuk weekend gehad, en erg blij dat ik Francisca en Kristiaan heb ontmoet!

Na het weekend in Noosa, stonden er nog 4 dagen stage op de planning. Maandag mijn paper afgemaakt en verzonden voor review! Dus dat is even spannend! In de aovnd met Cas bij ons favoriete dumplings restaurantje gegeten. Dinsdag en woensdag was ik een dagje vrij, omdat ik toch niets meer kon doen. Dus dinsdag m'n koffer verder ingepakt en woensdag een dagje naar SouthBank Parklands geweest. Woensdagavond met Kerstin naar WestEnd geweest om drankjes te drinken en afscheid van elkaar te nemen.

Terwijl ik dit schrijf, ben ik alles op stage aan het afronden en afscheid van iedereen aan het nemen. De tijd is ongelooflijk snel gegaan en heb het, ondanks het vele wachten in het begin, ontzettend naar m'n zin gehad. Nu staat er weer een nieuw avontuur op het programma - Roadtrippen met Marcella van Sydney naar Brisbane.

Ik zal aankomende zaterdag al naar Sydney vliegen en Marcella komt dinsdagavond aan. Ontzettend veel zin in en I'll try to keep you all updated!

En als dat niet lukt - over 5 weken zien jullie mij alweer in Nederland!!

See ya!

xxxxx

1. Irene:
    Lieve Lisanne,
    Gefeliciteerd met het behalen van prachtige cijfers. Wat heerlijk!!
    En wat zie je veel moois. Ik reis vanuit mijn stoel met je mee. Iets minder mobiel dan jij, want de auto heeft het begeven. Maar de sfeer van Australië komt prima over via de foto's. Dus heb ik zo "afstandsvakantie". Nog 5 weken. Dat is nog best een hele tijd. Geniet er nog maar van. Hier komt de regen met bakken uit de lucht. Vooral in de ochtend en nacht. Gek genoeg is het '-middags vaak heerlijk zonnig. De zwanen hebben jongen. Een dubbel nest van 9 hele kleintjes en 9 iets grotere zwaantjes. Ook de futen dragen kleintjes op hun rug. En alles groeit en bloeit. Het is mooi.
    Nog een fijne tijd,
    Liefs, Irene
  2. Hans:
    Hoi Lisanne,
    Veel plezier van je laatste fase Australië. Ervaringen om nooit te vergeten. Nog een keertje terug om West en Midden Australië te ontdekken. ;-)
    Groetjes, Hans.
  3. Tante Lous:
    30 juni 2016
    Hallo Lisanne,wat een opluchting dat je presentatie achter de rug en zo goed verlopen is!!Je verslag kon ik er nog uit peuteren maar de foto`s willen niet meer tevoorschijn komen.Eigen schuld dikke bult,deze pc is al zo oud,iedere keer komt er minder uit,e-mail en patience is nog haalbaar.....Dus als er soms nos iets over je vacantie volgt zal dat op een nieuw,vreemd exemplaar zijn.Geniet van je trip !Groetjes,tante Lous.
  4. Jannet Verhoef:
    30 juni 2016
    Hoi Lisanne! Weer een mooi verslag van alle trips en tripjes. Gelukkig is het ook goed gegaan met je presentatie. Moet je nu nog de uitslag van dat laatste review afwachten?
    In Europa Brexit, Istanbul en noodweer met schade door te veel regen. Krijg je in Australië hier veel over te horen?
    Plezier tijdens de laatste 5 weken. Toch nog 'n hele tijd om Australië en allerlei uithoeken van de wereld te ontdekken? Als je weer in Nederland bent, komt onze vakantie in zicht. Voor mij nog een aardig poosje......
    Veel groeten van Addy en Jannet
  5. Thuisfront:
    30 juni 2016
    Ja, daar. Komt ie weer! Nog 1 x glazenwasser. Berichtje van Hans gewoon maar even parkeren voor over een paar jaar. Nu eerst je studie maar eens net zo mooi afsluiten zoals je dit hebt gedaan! Trots, 2 x een 8!
    Ik ben de boel net als jij ook aan het afsluiten, nog 1 week en dan sluit de school haar deur voor 6 weken.
    Ik heb de kleuters veel over je verteld, foto's laten zien van de kangoeroes, koala's en de papegaaien op je hoofd. Ze willen graag dat je komt vertellen! Vooral over de kangoeroes en Nemo! Moet je ook echt een keer doen.
    Geniet van je laatste 5 weken! Ik ga de vlag vast zoeken:)
    X H & A
  6. Opa:
    30 juni 2016
    Geweldige cijfers en het einde vande stage is in zicht.Nunog even een leuk reisje en dan zit het er op.Doe voorzichtig en geniet ervan.Wat een reis wat een ervaring.Liefs opa
  7. Oma:
    3 juli 2016
    Hoi lisanne mooie cijfers goed gedaan . Nog een paar mooie weken veel plezier . Tot kijk . Liefs
    ..oma ans.