North Stradbroke Island - Lone Pine Koala Sanctuary - Airlie Beach - Whitsundays

12 april 2016 - Brisbane, Australië

Gday Mates! How are you going?

Zoals velen waarschijnlijk wel voorbij hebben zien komen op alle social media, heb ik de afgelopen weken ook weer genoeg leuke dingen mogen doen en het prachtige land mogen verkennen, naast mijn oh zo drukke stage. Nee helaas, er zit nog geen schot in de zaak, maar we hebben inmiddels wel alles gesubmitted - dus hopelijk krijgen we deze week approval en kan het echte werk beginnen!

North Stradbroke Island
Op zaterdag 2 april ben ik met Alicia naar North Stradbroke Island geweest, ook wel Straddie of Minjerribah genoemd. Heel vroeg in de ochtend de bus genomen en vervolgens de ferry. Aangezien het enorm heet zou worden, leek het ons een goed idee om te beginnen met kleine hike vanaf Point Lookout. De wandeling was opzich niet heel erg aangezien ze een heel pad hadden aangelegd met overal verschillende uitzichtpunten mét zelfs 2 kangaroo's die heerlijk lagen te chillen in het gras.

Minjerribah / Straddie

Normaal gesproken heb je alleen kans op het zien van dolfijnen bij Amnity Point maar tijdens onze wandeling zagen we ze ook springen en zwemmen. Een groep van 12 dolfijnen en grote kans dat dit dezelfde waren als een week daarvoor op Moreton Island. Nadat we wat geluncht hadden zijn we even op het strand gaan liggen, waar de stroming echt enorm was, maar mooie gelegenheid voor de vele surfers daar. Helaas op het strand in slaap gevallen en dus mooi verbrand op mn armen too bad!!

Minjerribah

Daarna hebben we de bus genomen naar Amnity Point, bij de bushalte kwamen we een Duits meisje en een Duitse jongen tegen en daar zijn we de rest van de middag mee samen geweest. Toen we bij Amnity Point aankwamen stonden er mega veel kinderen in de zee met hun ouders. Een klein jochie van een jaar of 4 kwam, nadat hij ons het strand op zag lopend, rennend naar ons toe There are dolphins, we are feeding them!! Dus wij zijn gesneld naar het water en daar waren de dolfijnen op nog geen meter afstand. De ouders van de kinderen hadden allemaal visjes gekocht en na een tijdje dacht ik, dit moet ik ook even doen (en nu helemaal gratis en voor niets!!). Ook al hadden ze de week ervoor tegen ons gezegd dat je niet bij wilde dolfijnen in de buurt mocht komen en eigenlijk niet in het water mag zijn zonder eten, deden we dit hier stiekem toch. Dit was echt heel erg leuk!

Dolfijnen visjes geven!

En omdat de dag nog niet leuk genoeg was, zagen we op de terugweg ook nog een koala in de boom zitten!! Fantastisch.

Lone Pine Koala Sanctuary
Echter op zondag gingen we naar Lone Pine Koala Sanctuary - dit is een opvangcentrum voor koala's. Maar naast koala's zitten er ook kangaroos, emoes, kookaburra's, kaketoes, Tasmanian devils, wombats, dingo's en nog veel meer. Eigenlijk is het meer een soort Zoo dan echt alleen een opvangcentrum voor koala's. Nadat we een paar 'shows' hadden gekeken, onder meer over de koala en over Australia's Wildlife gingen we naar de Koala cuddling. Hier kreeg je een koala op je armen en kon je daar even mee knuffelen en mee op de foto. Deze dieren zijn zo ontzettend schattig, en ze klemmen zich helemaal om je heen.

Cuddling with a Koala - I'm in love

Daarna zijn we naar het grote grasveld gegaan waar ontzettend veel kangaroos liggen te chillen. Ik had een zakje met wat brokjes gekocht zodat ik de kangaroos kon voeren. Dus daar lag ik in het gras naast een kangaroe te chillen en wat foto's te maken. Dit resulteerde in bijna 120 selfies !! Love the selfiestick.

Say hello to Skippy #selfievandeeeuw

Aan het eind van de middag zijn we via Mt. Coot-tha teruggereden naar huis. Dit keer wél uitzicht tot aan Moreton Bay, in plaats van een regenwolk boven Brisbane. Daarna de laatste spullen thuisgepakt want het was MOVING DAY! Andy bracht me gelukkig met al mijn spullen met de auto naar mijn nieuwe huisje. Ik deel de kamer met een Frans meisje, en verder wonen er 2 Zweedse meisjes en 1 Duits meisje. Het appartement is best groot en het is heerlijk om zo centraal te wonen.

Op maandag heb ik eindelijk mijn Low and Negligible Risk (LNR) form gesubmitted en nu is het wachten op approval. Daarna ben ik die middag voor het eerst in de Gym van het appartementencomplex geweest - jawel, we hebben een soort lagune, een gym, een sauna en een whirlpool. Hoe cool is dat, gewoon bij je huis! Gotta love it!

Dinsdag was een normale dag en 's avonds een drankje met Kerstin gedaan in de Valley - zo fijn dat dit nu gewoon zo makkelijk kan en ik met 15 minuten thuis ben in plaats van een uur met de bus!

Woensdag heb ik mijn introductie en methode alvast besproken met Andy en verbeterd en vervolgens had ik al weekend - op woensdag! Ik had namelijk een tripje geboekt naar 's werelds witste en mooiste strand - Whitehaven Beach

Airlie Beach - Whitsundays
Donderdag in alle vroegte vertrokken naar Brisbane Domestic Airport - om vervolgens om half 9 te vliegen naar Whitsunday Coast Airport (Proserpine). Daar vervolgens met een transfer naar Airlie Beach gegaan en daar hebben Alicia en ik een beetje rondgelopen, ingecheckt in het hostel en vervolgens geluncht met uitzicht op zee! De middag een beetje doorgebracht met zwemmen bij de lagoon. Je kan zonder stingersuit niet zwemmen in de zee daar in verband met de stingers. Dit zijn kwallen die levensgevaarlijk zijn als ze je steken. Dus we bleven maar netjes bij de lagoon. 's Avonds gegeten in het hostel en na een drankje gedaan te hebben vroeg ons bedje opgezocht.

Vrijdag begon onze Sailing trip naar de Whitsunday Islands - tussen 10 en 11 moesten we inchecken en vervolgens moesten we ons melden om 13:30 bij de haven. Vanaf daar vertrokken we rond 14:15 met de boot richting Whitsunday Islands. Na ongeveer 4 uurtjes varen waren we op de bestemming aangekomen waar we de nacht zouden doorbrengen. Na het avondeten, een voorstelrondje en een paar kaartspelletjes verder, was het te heet om beneden in de cabine's te slapen dus al gauw zocht iedereen een plekje op het dek om onder de PRACHTIGE sterrenhemel te slapen. WAUW, dit was echt geweldig! Je zag de hele melkweg, en er waren zo ongelooflijk veel sterren. Niks luchtvervuiling, alleen sterren!

Sunset!

Zaterdag werden we om 06:30 gewekt met een bel en heel hard geschreeuw - aka KMT style - maar dan zonder liedje. Na het ontbijt werden we met een klein bootje naar de kant gebracht waar we een stukje moesten lopen naar het Lookout Point voor het mooiste strand ter wereld, althans dat werd gezegd. Ik kan je vertellen dat het in het echt nog veel mooier was dan op de foto's.

Whitehaven Beach

1 2 3 JUMP !

Na 3 uur doorgebracht te hebben op het strand, en 200 foto's verder vertrokken we met de boot naar onze eerste plaats om te gaan snorkelen - Blue Pearl Bay. Hier ontzettend veel mooie en grote vissen gezien en het koraal hier was prachtig! Er zijn veel foto's en filmpjes gemaakt tijdens het snorkelen met een GoPro camera, maar helaas heb ik die foto's nog niet ontvangen - die volgen nog! Daarna naar een andere plek gegaan en daar ook nog een uur gesnorkeld.

Terug op de boot zagen we - helaas net 1 minuut te laat - een turtle voorbij zwemmen. Helaas! De avond besloten de wolken om te gaan huilen, en daar zaten we met 27 man op 6 vierkante meter een spelletje te spelen. Heel gezellig, heel knus en vooral ongeveer 40 graden. Gelukkig was het wel weer wat afgekoeld in de cabines en kon je prima slapen daar.

Zondag hadden we weer om 06:30 ontbijt en gingen om 07:00 al het water in voor onze laatste snorkeltocht van het weekend. Hier was het koraal weer zo anders dan op de andere plekken waar we waren geweest, en hoe hard we ook opzoek waren naar turtles, hebben we er helaas geen gezien tijdens het snorkelen. Daarna teruggezeild naar Airlie Beach en daar de middag doorgebracht met 4 meiden die ook op de boot zaten en in de avond naar de afterparty geweest die plaatsvond in het hostel waar ik sliep. Ideaal!

Eigenlijk nog niks gezegd over de mensen op de boot - het is eigenlijk heel raar maar je bent met 25 man en iedereen gaat zo ontzettend leuk met elkaar om. Heb ontzettend veel lol gehad met 3 Nederlandse meisjes en 1 Duits meisje, alsof je ze al jaren kent, maar eigenlijk ken je ze helemaal niet zo goed.

&Rosa &Laura

&Janneke &Lotte

Het weekend is ook wel samen te vatten met de woorden - just chilling, snorkeling, nice views checkings, talking to nice peopleing, slapen op het deck, wakker worden ergens op de ocean, geluiden van het water en toch grotendeels ook wel erg mooi weer!

Vergeet niet om een kijkje te nemen bij de foto's - niet bedoeld om jullie jaloers te maken hoor. ;)

And now back to reality - back to work!

See ya!  xxxxxxx

And I think to myself, what a wonderful world ~ Louis Armstrong

1. Irene:
    12 april 2016
    Ha Lisanne, het klinkt helemaal heerlijk! Wat een prachtig land. Toch wel fijn dat je nu echt even de tijd hebt om zo rond te kijken.
    En als die approval ook nog komt, is het helemaal goed!
  2. Tante Lous:
    12 april 2016
    Hallo Lisanne,veel gezien!! En de ene foto is nog mooier dan de andere,een donkere lucht boven witte schuimkoppen,schitterend.Heb je op de boot onder de sterrenhemel ook het Zuiderkruis gevonden?Ik vroeg me af,in Brisbane zal je boven zo'n grote stad niet veel zien maar op een boot andere koek.En WEL smeren maar niet in slaap vallen!Groetjes,tante Lous
  3. Jannet Verhoef:
    12 april 2016
    Hi Lisanne! Fijn, zo ben ik weer helemaal op de hoogte. Mooie foto's: witte stranden, vele tinten blauw en allemaal 'dierentuin' beesten. Zal dadelijk wel even wennen zijn wanneer je onderzoek echt gaat beginnen, maar dit heb je in ieder geval 'in the pocket'. Zo heb je al veel Australië gezien.
    Wens je veel succes en groeten, ook van 'je oom', of course
  4. Hans:
    12 april 2016
    Je hebt het prima naar je zin. Heb je al een boottocht door Vrienden gemaakt?
    Veel (werk-)plezier, Hans.
  5. Carla:
    12 april 2016
    Lieve Lisanne, weer met plezier je verhaal gelezen. Wat een leuke foto's. We kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Liefs en geniet van je verblijf daar.
  6. Thuisfront:
    12 april 2016
    Hey daar, wat een fantastisch verhaal met bijpassende foto's! Zo leuk om te volgen! Al krijgen wij soms al eerder een paar van die pracht plaatjes te zien.
    Goed om daar te zijn, zeker om je Engels te verfijnen dachten wij...Maar je bent al onder invloed van de Aussies zien wij je gebruikt hun dialect al! Good Arvo! Ook neem je de Engelse woorden al over, wij hebben hier gewoon kangoeroes hoor!
    San, geniet ervan!
  7. Laurens:
    13 april 2016
    Leuk sannie, lees ik nou goed dat je een paar keer een drankje hebt gedaan? het moet niet gekker worden daar met jou!! heel veel plezier, spreken elkaar snel.

xxxx
  8. Koen en Daphne:
    13 april 2016
    We genieten hier met je mee!!!!
    Wat een super mooie ervaringen allemaal.
  9. Opa:
    13 april 2016
    Zie dat mijn reactie niet is doorgekomen dus nogmaals proberen.Wat een een geweldig land en wat een ervaring .Wees blij dat je officieel nog niet aan je opdrachtkan gaan werken want nu heb je aale tijd voor dezeleuke dingen.Geniet ervan en kijk met veel verlangen uit naar je vlg verslag.Liefs Opa
  10. Opa:
    Hallo lieve grootdochter !,
    Dat was me weer even een heel verhaal ...wat heb je het geweldig daar, wat maak je veel mee.
    En even een paar honderd kms vliegen voor wel leuk tochtje ,terwijl ik me al druk maak om naar Assen te rijden om een expositie over de Maya s te bezoeken!.. Ach ja , verschil moet er wezen. Lieverd, blijf genieten, straks komt het werk eraan, en dan heb je dit tenminste gehad., liefs, je oma P. xxx
  11. Leonie:
    17 april 2016
    Maltje!!

Je hebt maar een zwaar leven daar! Super leuke verhalen, ik heb ze eens even allemaal gelezen. Ben wel beetje jaloersh oor ;-) hopelijk kun je snel goed aan de slag met je stage. maar tot die tijd kun jij je volgens mij prima vermaken.

x
  12. Hans:
    22 april 2016
    Boottocht door Vrienden moest natuurlijk zijn door Brisbane. Heerlijk die auto-correctie. Dan kan je Brisbane mooi vanaf het water bewonderen.
    Gr., Hans.