Roadtrip and Dutchiesweek in Brisbane!

4 mei 2016 - Brisbane, Australië

G'day! It's time to tell you some of my new adventures!

Brisbane
Na het weekend in Airlie Beach, begon de week weer met stage - helaas was er toen altijd nog geen approval en bracht ik de dagen vooral wachtend door op dat ene mailtje! Op woensdag werd ik dan ook weer naar huis 'gestuurd', en had ik na 2 dagen alweer een weekend van 5 dagen voor de boeg. Helaas was het weer niet heel lekker, dus niet veel kunnen doen - maar wel mijn tripje naar Cairns en Melbourne geboekt! In Cairns ga ik mijn OpenWater Padi halen en in Melbourne ga ik een dagje The Great Ocean Road doen! Op het moment van schrijven - is het nog maar een weekje aftellen! Op Zaterdag had ik afgesproken met het Duitse meisje dat ik had leren kennen op North Stradbroke Island, Kerstin, om naar SouthBank te gaan. Zij gaat met mij mee naar Melbourne, dus even een hostel uitgezocht en een beetje in de zon gelegen, voor zover die doorkwam.

Gelukkig kreeg in de week van 18 april ook eindelijk reactie uit Nederland en kon ik mijn spreadsheet compleet maken met de informatie die ik wil gaan gebruiken. Op woensdag was er een Prekingsday borrel/barbie met allemaal Nederlanders - variërend van backpackers tot au pairs tot mensen die lekker werken. Dit was een zeer geslaagde avond!

Prekingsday borrel

Voorgenomen om vroeg naar huis te gaan omdat de volgende dag voor mij erg vroeg zou beginnen - ik ging namelijk kijken bij een roeivereniging. Ik mis het sporten hier toch wel en dacht hoe vet is het als ik hier op de Brisbane River kan gaan roeien! Heel gaaf en besloten om dit te gaan doen - enige nadeel het is wel om 5 uur 's ochtends!! beginnen. Goed begin van de dag zal ik maar zeggen.

Roadtrip
Vrijdag na een dagje stage samen met Kerstin en Nhan onze gehuurde auto opgehaald voor een roadtrip! Het plan was om richting de Sunshine Coast te gaan om naar 2 National Parks te gaan en vervolgens 1 dag naar de Gold Coast om nog een ander National Park te bezoeken - echter dit verliep een klein beetje anders...

Caloundra
Eenmaal de auto opgehaald, begon ik met rijden - AAAH ENG! Nog nooit aan de linkerkant gereden, maar wonder boven wonder we leven nog en het ging goed! In het begin heel erg wennen, maar daarna piece of cake. Gelukkig zaten we midden in de spits en heeft het ons bijna 2 uur gekost om in Caloundra te komen, een plaatsje ongeveer 90 km ten noorden van Brisbane. Hier zouden we overnachten in een hostel om de volgende dag naar de Kondalilla Falls te gaan. In het hostel was het Free Pizza Night - waar je zelf je pizza moest maken, die vervolgens werd gebakken in een steenoven - jammie!

Pizza night @ Caloundra
Daarvoor nog even boodschappen gedaan en daar kreeg ik - zoals jullie hebben gelezen in mijn vorige korte update - eindelijk mijn ethics approval. Mijn dag kon niet meer stuk en ik stond letterlijk te stuiteren door de winkel - hoe blij kan een mens zijn met een smsje.

Kondalilla Falls National Park
Zaterdag, nadat we een rondje door Caloundra hadden gelopen en naar de KMART waren geweest (een goedkope winkel waar ze letterlijk alles verkopen) - we hadden namelijk besloten dat het goedkoper was om 2 tenten en matjes te kopen en daar de komende nachten in te slapen dan telkens $27 per persoon te betalen voor een hostel - we blijven Hollanders hè.

Hierna eindelijk op naar het eerste National Park van het weekend - Kondalilla Falls National Park. Ontzettend mooi park, onwijs mooie natuur en we hebben gezwommen in de Rock Pools van de waterval. Bij het informatie punt werden we al gewaarschuwd dat het water wel eens koud zou kunnen zijn - het water was ijskoud. Maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna lekker in het zonnetje opgedroogd en terug naar de auto. Aangezien dit park niet veel meer te bieden had dan de watervallen, gingen we naar het volgende National Park.

Kondalilla Falls NP

Glass House Mountains National Park
Eenmaal aangekomen hier, was het eerst tijd voor lunch, gezien het al 2 uur was. In de buurt van het Lookout Point zat een heel leuk cafeetje, dus besloten om hier maar even te gaan zitten. Na een tijdje zagen we in de verte op het grasveld een kangaroo zitten - hij was wel erg ver weg en voor een foto heb ik mijn camera zo ver moeten inzoomen, maar hij zat er echt! Na de lunch hadden we besloten om alleen naar de twee lookout points te gaan, in verband met de tijd. We wilden namelijk voor het donker op een camping plek staan, de wegen zijn hier in de bergen namelijk nogal kronkelig en donker.

Glass House Mountains

De lookout points waren geweldig! De Glass House Mountains is een groep van 11 heuvels die abrupt zijn ontstaan aan de Sunshine Coast. Vanaf de lookout points kon je alle heuvels heel mooi zien liggen. Na de adembenemende views, zijn we richting Woodford gereden, midden in de bergen, om te kamperen. Het was een gratis plek - en er was dan ook letterlijk niks meer dan een WC en een picknick tafel, maar het was erg gezellig. Vroeg ons bedje opgezocht want de volgende dag stond een lange rit op ons te wachten.

Kamperen @ Woodford

Tamborine Mountains National Park
Bij het opzetten van de tenten, waren we er heilig van overtuigd dat we de opening van de tenten de goede kant op hadden gezet om de zonsopgang te kunnen aanschouwen - dus de wekker vroeg gezet om het te kunnen zien. Toen we wakker werden, was er zonsopgang, maar het was wel helder en al licht aan het worden. We snapten er niks van, tot we naar de WC liepen - en erachter kwamen dat we de tent een kwartslag hadden moeten draaien voor een prachtige zonsopgang. BUMMER!

Zonsopgang

Na het ontbijt en het opruimen van de tenten richting Tamborine Mountains National Park gereden - ons GPS systeem werkte alles behalve mee. Zo stonden we aan de verkeerde kant van de berg, volgens het navigatiesysteem de goede weg, via een privéterrein de berg over kan allemaal. Dus GoogleMaps maar ingeschakeld en na ietwat vertraging kwamen we dan eindelijk aan in de mooie rainforest van de Tamborine Mountains. Hier hebben we twee prachtige wandelingen gemaakt door the Knoll section en de Joalah section. Helaas waren de watervallen niet zo groot als we gehoopt hadden, maar de wandelingen waren erg mooi. Daarna wilden we nog naar de Glow Worm Caves, maar de entree vonden we een beetje duur dus hadden we opeens tijd over.

Joalah section @ Tamborine Mountains NP

Impulsieve beslissingen zijn vaak de leukste, dus we besloten om nog een stuk naar het zuiden te rijden - naar Byron Bay!

Byron Bay
We kwamen rond 5 uur 's middags in Byron aan en zouden hier aan het strand gaan BBQen. Het wemelde hier van de ietwat rare mensen, vooral rond de barbies. Mensen die op hun backpack, gewikkeld in dekens, aan het slapen waren en een man die strak stond van de drugs in combinatie met alcohol, die aan het azen was op ons eten. Goed, Alicia was de dag ervoor met de bus naar Byron gekomen (zij heeft inmiddels Brisbane achter zich gelaten en is gaan reizen) en die kwam ook nog even gezellig buurten. Na de BBQ richting de 'camping' gegaan - dit was een parkeerplaats, die vol stond met campervans, campers, auto's en tenten. Ik had de nacht ervoor een fijne verkoudheid opgelopen dus ik besloot om in de auto te blijven liggen. De ochtend erna zijn we naar The Lighthouse in Byron Bay gegaan en zijn we op het most easterly point of the Australian mainland geweest en daarna besloten om een bezoekje te brengen aan Nimbin.

The Lighthouse

Nimbin
Nimbin, wat kan ik erover zeggen. Het is een dorp, niet meer dan een straat en staat vooral bekend om het gebruik van drugs. We waren nog geen meter van de auto verwijderd en we kregen de woorden 'Do you want Magic Mushrooms?' 'Do you want a cookie?' om ons hoofd geslingerd. Goed, dat ook weer meegemaakt te hebben zijn we daar na een half uur weer weg gegaan, op naar Brisbane om te auto in te leveren. Dit leverde ook nog wat 1, 2, 3 tel momentjes op nadat we voor de 3e keer dezelfde brug gepasseerd waren omdat de afslag gemist werd. Auto ingeleverd, trein gepakt en afscheid genomen - het weekend was mooi!

Cas in Brisbane!
Na een welverdiende douche was daar Cas! Nog meer Dutchies in Brisbane, ik had Cas al 7 maanden niet gezien en Marjolein had me al gewaarschuwd, je herkent hem niet! Daar had ze gelijk in, gelukkig kwam hij naar mijn appartement en was hij de enige in de gang! - Grapje Cas. We zijn een hapje gaan eten bij SouthBank en hebben heerlijk bijgepraat. Dinsdag na stage ook weer afgesproken en gegeten bij een Japanner - bij de uitgang stond er op de deur 'Please exit with belly like Sumo', juist ja, dit was het niveau van het restaurantje. Daarna weer 'afscheid' genomen, gelukkig zie ik hem vrijdag alweer samen met Marjolein!

Baard met man (:

Donderdag was het tijd voor mijn eerste roeitraining sinds tijden en na wat heisa met de fiets, zat ik om 10 voor 5 's ochtends in de boot. Dit was echt heel leuk en mis het roeien toch wel een beetje. Na de training werd ik geïnterviewd door iemand van ABC Breakfast Radio over mijn verblijf in Brisbane en over het roeien hier. Ben gelijk beroemd hier!

Roeien op de Brisbane River

Nono in Brisbane!
De gezelligheid hier houdt niet op, en eigenlijk is deze blog al veel te lang - sorry we zijn er bijna! Maar afgelopen weekend kwam Nono op bezoek! Na een kort ochtendje stage, Nono opgehaald op het station en dat was zo leuk! Ook al was het pas 3 maanden, dit was toch al te lang!

Het weekend stond vooral uit bijkletsen, wandelen, eten, helaas regen, gezelligheid, weinig slaap en nog meer eten? Op zaterdagavond zijn we wezen eten bij Jamies Italian - dit is vanaf nu ons favoriete restaurant en overal waar deze zit en wij zijn gaan we hier eten. Dit weekend is ook de hashtag #bulklife ontstaan en ik hoef de komende week niks meer te eten. Het weekend was onwijs gezellig en ik mis je nu alweer!

Jamies Italian      #bulklife met Nono

Maandagochtend moesten we helaas weer afscheid nemen, maar in juni gaan we samen naar Fraser Island, dus het aftellen kan al beginnen - 6 weeks to go!

These views...

Volgende keer een update van Cairns en Melbourne and for now...

See ya! xxxx

Leaving nothing but footprints, take nothing but memories

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa:
    4 mei 2016
    Lieve Lisanne wat een pracht verhaal en wat maak je allemaal mee in een woord geweldig!Je bent al beroemd roeit rijdt links en oh ja je bent gestart met je stage.Het zal wennen zijn straks in leiden.Liefs opa
  2. Irene:
    Ha Lisanne,
    Eindelijk heb je je ethics approval. Heerlijk!!!
    Ondertussen heb je al veel gezien van een prachtig land. Door je mooie foto's genieten wij er ook van mee.
    Succes met je stage !!!
  3. Tante Lous:
    4 mei 2016
    Hallo Lisanne,helemaal buiten adem van de afgelegde afstanden en de schitterende vieuws... En wat vroeg om te gaan roeien,doe je dat 1x in de week?Wel heerlijk voordat de stad wakker wordt.Hoop dat de stage aan je verwachtingen voldoet,heb je er nog wel energie voor???Nee hoor,ikdenk dat je barst van de opgedane energie,en wat leuk dat je bekenden ontmoet!Groetjes,tante Lous.
  4. Jannet Verhoef:
    4 mei 2016
    Prachtig veel natuur, lekker eten. 'Main ingredient' voor een prima verblijf. Door je zin in roeien heb je net als Addy je eigen 'magical morning': vroeg opstaan voor het beste resultaat.
    Succes met je onderzoek. Weer even een andere rol: van toerist tot wetenschapper.
    Leuk dat we, als oom en tante, zo met je kunnen 'meereizen'. Groet en we genieten hier nu van het mooie weer en 'n lang weekend! Addy en Jannet
  5. Tante Lous:
    4 mei 2016
    Nagekomen bericht: toen ik de krant van beneden had gehaald kwam ik een artikeltje tegen,dat MOET no even doorgegeven!!!In de haven van Sydney ligt een replica van HMS Endeavour,het schip waarmee James Cook zijn ontdekkingsreizen deed.Een prachtig schip met vele bolle zeilen.J.C. werd op het strand van Hawaii vermoord,dat wist ik niet,Maar overal je blanke neus laten zien loopt een keer verkeerd af natuurlijk,vooral als je musketten bij je hebt...groet weerom,tante Lous
  6. Opa:
    4 mei 2016
    Hoi lieverd, dit is, zoals gewoonlijk, mijn tweede poging...Had ik net een briefje af, doe iets verkeerd, foetsie ..En zo moeilijk is het nou oooook weer niet !!!Goed, weer genoten van je reisverslag, wat maak je toch veel mee, en wat zie jeveel, en wat leuk dat je steeds weer oude, nou ja, oude..., vrienden tegenkomt. Hoe bevalt het nachtelijk roeien ? Je slaapt toch wel genoeg hè, je hebt zo langzamerhand een dubbelleven. En onvoorstelbaar waar je allemaal heen trekt, je hebt meer gezien van Australië dan je van Nederland ooit zult zien. De caravan staat weer op de stoep, vrijdag gaan de hechtingen bij Elin eruit, en dan kunnen we vertrekken.Elin is voor de tweede keer geopereerd om haar baarmoeder te verwijderen, de eerste keer konden ze hem niet vinden, wordt ze g.v.d. zo n tien weken geleden ineens loops, zat er toch een minuscuul baarmoedertje ergens verstopt...arme beest. Liefie,tot de volgende keer, en ik hoop dat je ook van je werk kunt genieten. Liefs, oma P Xx
  7. Carla:
    4 mei 2016
    Lieve Lisanne, weer met plezier je verhaal gelezen. Wat is het genieten voor je daar in het verre Australië . Zo leuk, dat we kunnen lezen hoe het met jou tot nu toe is gegaan. Knap hoor het roeien ook weer opgepakt. Meid, nog een hele fijne en succesvolle tijd. We kijken weer uit naar je volgende verhaal. Liefs, Fokko en Carla
  8. Hans:
    5 mei 2016
    Genieten. Lekker je PADI ow halen. Ik zit ondertussen in Zeeland de onderwaterwereld te verkennen met de duikclub. Veel plezier nog.,
  9. Thuisfront:
    5 mei 2016
    Ha, ben ik eindelijk af van het verhaal, mijn moeder kijkt niet goed op de borden en rijdt 3 x dezelfde brug in Antwerpen!
    Ik hoop op de glazenwasser deze week :)
  10. Laurens:
    6 mei 2016
    Ha zuster, wat leuk weer. goed om te zien dat je weinig van het land ziet en zoveel van je stage geniet!! haha, klinkt allemaal heel mooi en zou ik ook een keer langs mogen komen? wij hebben hier nu ook gelukkig een beetje mooi weer zo'n 24 graden.. have fun xxx
  11. Oma:
    16 mei 2016
    Hoi Lisanne wat geniet je en wy genieten allemaal mee van je foto, en verhalen en nu aan het werk veel succes er mee .hoop dat ,t gelukt is.veel liefs oma ans.