Bribie Island - Surfers Paradise - Springbrook National Park - Moreton Island

28 maart 2016 - Brisbane, Australië

Good Arvo!

Het was wel weer tijd voor een nieuwe reisblog dacht ik zo. De afgelopen 2 weken weer erg veel gedaan en gezien.

Na de BBQ van Couchsurfing, was ik die woensdag een dag vrij en ben ik naar de Brisbane Botanic Gardens geweest, weer een ander park dan die in het centrum. Hier heb je Japanese Garden, maar ook een Australian Rainforest en een speciaal Cactus House. Het enige wat jammer was van die dag was de enorme hoeveelheid schoolkinderen met hun schoolreisje waardoor lekker rustig in een hofje zitten er niet bij was. Maar de natuur is zóó ontzettend mooi, dat die drukke kinderen ook wel weer meevielen!

Donderdag dan weer een dag naar stage waar ik naast het invullen en verbeteren van alle ethics approval forms een tripje heb geboekt naar Airlie Beach - Whitsundays - hier ga ik half April 5 dagen heen om te zeilen!

Bribie Island
Het weekend stond in het teken van Bribie Island - een eiland dat op ongeveer 1,5 uur rijden van Brisbane ligt. Het weekend was georganiseerd door de Rotaract in Brisbane (de 'jongerenafdeling' van de Rotary) - al had ik me bij de mensen wel iets andere types voorgesteld, enfin het was erg gezellig! Vooral lekker gezwommen, gegeten en spelletjes gespeeld. Zondag kwam een collega van Alicia over naar Bribie en hebben we een tour gemaakt in een Fourwheeldrive. OMG dit was ongelooflijk gaaf! Zelf ook mogen rijden, wat helemaal leuk was natuurlijk! Met een 4WD over het strand crossen, de auto gaat bij elke heuvel en elk stukje zand helemaal over elkaar en het lijkt net alsof je elke keer uitglijdt, maar het was echt super gaaf. En als afsluiter van de trip ook nog Kangaroo's en Wallabies gezien in het wild! WAUW!

Kangaroo's

4WD @ Bribie Island

Manly
Omdat ik nog niet genoeg vrije dagen had gehad, mocht ik maandag ook nog een dagje thuisblijven omdat Karen (de datamanager en mijn surrogaat begeleidster van de afgelopen weken) ook niet in het ziekenhuis was. Ik besloot om de trein te nemen naar Manly - de haven suburb van Brisbane en daar heb ik rondgelopen tussen alle mega jachten en daarna bij het zwembad lekker in de zon gelegen.

Toen ik dinsdag weer op stage kwam, dacht ik nou nu kan ik eindelijk aan de slag - maar niets was minder waar. Karen had de hele week vrijgenomen en dat betekende dat ik eigenlijk niks kon doen (voor de zoveelste dag) dus ik mocht rond lunchtijd weer naar huis met de boodschap - ga jezelf alsjeblieft vermaken in de stad of ergens anders maar ga niet hier zitten omdat je hier moet zitten. Dat hoef je mij maar 1x te zeggen, dus die middag boekte ik een tripje naar Surfers Paradise. Dit is een plaats wat aan de Gold Coast ligt en vooral bekend staat om zijn uitgerekte stranden en wolkenkrabbers.

Surfers Paradise
Woensdag eerst met de bus - trein - bus - tram naar Surfers Paradise gereisd om daar vervolgens in het hostel heerlijk uit te rusten en kennis te maken met backpackers. Die middag een wandeling over het strand gemaakt vanaf het hostel helemaal naar de stad (als je stevig doorloopt ongeveer 25 minuten lopen). En daar toen de zee in gegaan. Het is niet even lekker zwemmen helaas in de zee. De golven zijn enorm hoog en vooral de stroming is ontzettend sterk, dus als je even niet oplet ben je én je bikini kwijt en lig je ook gelijk op het strand. 's Avonds ben ik met een aantal Nederlanders en andere backpackers naar de BigNightOut geweest, 4 verschillende clubs op 1 avond. Hele leuke avond, vooral de derde club was fantastisch. Oké dat is gelogen, in deze club stonden aan de zijkant overal bedden en zelfs in de WC stond een bed. Verder was er een wand waarachter glas allemaal SM spullen zaten. Heb daar met verbazing zitten kijken. De vierde club daarentegen, hadden meisjes achter de bar met alleen een push-up BH aan, een string en jarretels. Het zal je baan maar zijn. Donderdag met de Nederlanders naar het strand geweest en 's avonds lekker in het hostel gezeten.

Surfers Paradise

Springbrook National Park
Vrijdag ging ik met Alicia naar Springbrook National Park. Dit park was in een woord ge-wel-dig! We begonnen bij de Natural Bridge, waar je onder de brug een waterval zag. Daarna wilden we naar het uitzichtpunt rijden en naar de andere watervallen, maar GoogleMaps vond van niet en stuurde ons de verkeerde kant op, waardoor we er 1,5 uur overdeden in plaats van 30 minuten. Eindelijk daar aangekomen, nog 2 andere watervallen gezien en op een punt gestaan waar je uitzicht had op zee!

Natural Bridge

Springbrook National Park

Moreton Island
Zaterdag was een uitslaap- en wasdag! Niet heel boeiend dus, en 's avonds naar Alicia gegaan omdat we zondag in alle vroegte naar Moreton Island zouden gaan. Zo gezegd zo gedaan, zondagochtend om 7 uur stonden wij bij de boot. Helaas was het bewolkt, en is het de hele dag ook niet meer opengetrokken. Eenmaal aangekomen op Moreton, zijn we via het strand naar de Tangalooma Desert gelopen en via de bushwalking track weer terug naar het resort. We voelden ons wel een beetje een idioot, aangezien we niemand verder tegenkwamen. Daarna hebben we nog wel even op het strand kunnen liggen maar daarna kwam de regen toch wel opzetten en was het over met de pret.

Desert

We hadden gehoopt dat het nog wel zou opklaren want het leukste van de dag moest nog komen - namelijk Dolphin Viewing. Rond een uur of 6 hadden we een plekje op de brug bemachtigd en was het wachten op de dolfijnen. Deze kwamen rond half 7 aanzwemmen en we zaten echt précies goed. Je kon ze heel goed zien en om kwart over 7 begon het Feeding Program. Heel bizar om te zien dat de dolfijnen zich precies in 6 rijen begaven en rustig hun visjes afwachtten.

Baby dolfijn!

Maandag nog even naar een outlet shopping centre geweest en op de terugweg de kustweg genomen.  We zijn op een gegeven moment een soort resort opgereden en ik moet zeggen ik heb wel wat mooie villa's gezien daar - allemaal rond de $5-7 miljoen. Dus mocht er iemand geld overhebben? Ik bied me aan!

Volgens mij is de blog alweer lang genoeg en hebben jullie genoeg leesvoer gehad van mijn avonturen!

Hooroo!

xxxxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra:
    28 maart 2016
    Hé lieve nicht, drukke stage hoor ! En ontzettend jammer dat Karin er zo weinig is ... Geniet van je avontuur en ik geniet can je avonturen daar. Dikke Sandra
  2. Opa:
    28 maart 2016
    Als ik dit allemaal lees krijg ik toch meelijden met je.Wat heb je weinig te doen en moet je hard werken aan je opdracht.Geniet ervan wat het is geweldig.liefs opa
  3. Tante Lous:
    28 maart 2016
    Hallo Lisanne,ik geniet van je verhaal en de foto's,wat een land!!Zonder auto begin je daar niet veel denk ik?Wanneer zou je stage ECHT beginnen?Heb je al een accent???
    Geniet ,tante Lous.
  4. Opa:
    28 maart 2016
    Hoi lieverd, nou ,dat was me weer een heel verhaal, en wat maak je ontzettend veel mee !!! had je denk ik niet verwacht toen je aan deze reis begon. geniet ervan, voor je het weet moet je je te pletter werken ,dan heb je dit tenminste allemaal gehad.nog veel plezier, dikke kus oma Petra.
  5. Thuisfront:
    28 maart 2016
    Wij spreken of appen elkaar dagelijks maar toch is dit wel erg leuk om te lezen! Deze leuke en prachtige ervaringen pakken ze je niet meer af. Andy is weer terug dus het is nu voorlopig uit met de pret. Aan de bak jij!!!!
    XX
  6. Isolde:
    28 maart 2016
    Wat super allemaal Lisanne! Genieten!
  7. Cathlijn:
    28 maart 2016
    Waaa klinkt allemaal te gaaf voor woorden. 100 keer beter dan mijn leven hier(atm in de trein met huilende babies, brallende knorren en stinkende honden) heb je nog paaseieren gezocht dit wekend? Kussieschhhh le aanbiddddster jwz xxxx
  8. Jannet Verhoef:
    28 maart 2016
    Nou, Lisanne, zoals ze hier zeggen je leert 'Land und Leute' kennen. Veel mooie natuur en éénmalige impressies. Heel mooi en bedankt voor je verslag. Hopelijk kun je binnenkort aan je onderzoek beginnen. Ben je al in je nieuwe kamer of gaat dat vanaf 1 april?
    Hier wordt 't nu een beetje voorjaar. Addy geniet met volle teugen van onze nieuwe 4 voeter Ada. We wensen je een goede tijd in Australië en viele liebe Grüsse, je oom Addy en Jannet
    Take care!
  9. Bart:
    29 maart 2016
    Hoi Lisanne,

Zo te zien & lezen vermaak je je wel. Blijf genieten want er komen nog genoeg serieuze jaren aan. Veel plezier daar en blijf schrijven want is leuk om te lezen.

Groeten uit Empel.
  10. Irene:
    3 april 2016
    Ha Lisanne,
    Dank voor je mailtje. Nu lukt het wel. Ik heb net je foto's bekeken; ze zijn prachtig! Wat zul je genieten! En nu maar hopen dat je snel met je werk kunt beginnen. Hier wordt het langzaam lente; sneeuwklokjes uitgebloeid, narcissen bloeien en de duif zit op twee eitjes te broeden. Maar echt geen 25 graden zoals bij jou.
  11. Oma:
    5 april 2016
    Gezellig om te lezen, fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    En geniet vooral van je vrije dagen.

Veel liefs oma XXX