Welcome to Australia

15 maart 2016 - Brisbane, Australië

G'day mates, welcome to the lovely land of the ozzies: Australia! I am already in love with you!

Inmiddels ben ik alweer bijna 2 weken van huis - alhoewel ik 1,5 week in Australie ben, voelt het al veel langer. De reis is, ondanks de vertragingen en een gemiste vlucht in Sydney, soepel verlopen. Heb veel kunnen slapen, 3 films gekeken en een beetje gekletst met de mensen naast me - die niet hebben kunnen slapen en onder de indruk waren van mijn kunsten!

De reis
Eenmaal aangekomen in Sydney, die ellenlange rij bij de immigratiedienst doorstaan en letterlijk gesprint met 2 koffers (want ja, ik moest mijn koffer van de bagagebelt halen en opnieuw inchecken voor mijn vlucht naar Brisbane, om het even makkelijk te houden) richting de incheckbalie van Qantas Domestic Flights. Toen ik eindelijk - voor mn gevoel 5 km had gelopen - bij de incheckbalie aankwam, vertelde het lieve vrouwtje achter de desk 'You've already missed your flight Honey' - okay, voor niks de longen uit mijn lijf gerend, anyways, ik werd op de eerstvolgende vlucht gezet. Deze vertrok 30 minuten later - en jawel, ook hiervoor moest ik haasten.

Boarding passes

Goed genoeg over de reis, ik werd in Brisbane opgewacht door Julie - een vriendin van mijn begeleidster en zij zou mij naar 'huis' brengen. Het huis is werkelijk waar prachtig - het is groot (vooral als je bedenkt dat zij hier alleen woont), met een zwembad, grote keuken, tuin etc. Het enige nadeel is dat het in the middle of nowhere is en ik voor de dichtstbijzijnde bushalte (de bus die wel elke 10/15 minuten gaat) minstens een kilometer heuvel op heuvel af moet. Goed voor de kuiten zullen we maar zeggen.

Vrijdag verder niet heel veel gedaan, ik lag te slapen (oeps) toen mijn begeleidster thuis kwam en daarna even gekletst. 's avonds zijn we uiteten geweest bij The Jetty, een restaurantje aan de Brisbane River omdat haar zus jarig was. Gelijk een stukje van de stad gezien. Zaterdag naar Mt. Coot-tha geweest, dit is een uitzichtpunt waar je over heel Brisbane kan kijken tot aan Moreton Bay (de zee dus!). Daarna zijn we gaan lunchen met collega's van mijn begeleidster en dus nu ook van mij. Het was erg leuk om ze te ontmoeten op zo'n onformele plek en gewoon over van alles te kunnen praten.

Mt. Coot-tha

South Bank Parklands
Zondag ben ik naar South Bank Parklands geweest, dit is een Streetbeach of ook wel Lagoon genoemd, midden in de stad aan de Rivier, waar ze een strand hebben gemaakt met een zwembad. Heerlijk om je vrije dagen door te brengen. Maandag was mijn laatste vrije dag en ben ik van Bardon (suburb waar ik nu woon), naar het Shopping Centre gelopen dat helemaal beneden aan de heuvel ligt, en vervolgens door naar de University of Queensland. Dit was een tocht van bijna 6 km, eveneens goed voor de kuiten, heuvel op heuvel af.

Dinsdag was het dan eindelijk tijd voor mijn stage! Na het maken van een foto - altijd charmant die badges - en nog wat formulieren ondertekenen - op naar de afdeling. Daar een meeting gehad over de opzet van het onderzoek - en op het moment dat ik dit schrijf hebben we de onderzoeksvraag al 3x aangepast - maar hè dat is onderzoek!

Marjolein in Brisbane!
De rest van de week naar stage geweest en het allerleukste van de week kwam even langs! Namelijk Marjolein (ploeggenootje) was in Brisbane tot zondag! Dus elke middag uit stage met haar afgesproken; zo hebben we een aantal keer gegeten in het Hostel waar zij verbleef en zijn we naar de Brisbane City Botanic Gardens, SouthBank Parklands, Roma Street Parklands, Powerhouse en wat niet geweest. Ze kon op geen beter moment komen dan aan het begin, zo konden we samen de stad verkennen!

Brisbane!

Zondag was het erg regenachtig en ben ik vooral thuisgebleven en opzoek gegaan naar kamers en maandag ben ik bij een kamer wezen kijken! Goed nieuws - ik heb de kamer! Midden in het centrum met een zwembad, iemand toevallig jaloers??

Vanavond ben ik met een ander Nederlands meisje, Alicia, naar een couchsurfing barbie (BBQ) geweest bij SouthBank Parklands waar locals, backpackers en andere internationals naartoe komen. Zeker de moeite waard en ik ga daar zeker nog een keer heen.

Hooroo!

xxxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jannet Verhoef:
    Hoi Lisanne!
    Leuk, om zo uitgebreid van je te horen èn te zien. Geweldige foto's. Ben vooral jaloers op al het groen daar aan de bomen. Fijn, dat je nu een kamer hebt naar jouw wens in de stad en ook nog met zwembad. Groet uit good old Germany, ook van Addy, Jannet
  2. Linde:
    16 maart 2016
    Jahoor, dat ben ik zeker! Maar wat ontzettend fijn dat je een kamer hebt. Enjoy Maltje!! Liefs x
  3. Opa:
    16 maart 2016
    Wat prachtig om op deze manier bij de les te blijven.Het bent geweldig dat het zosnel voor elkaarhebt .Geniet er van want als je terug bent weet je niet wat je allemaal meegemaakt en beleefd hebt .Een andere wereld!veel liefs opa
  4. Opa:
    16 maart 2016
    Ben toch wel blij dat er in deze eeuw zo makkelijk met elkaar te communiceren is. Daar had je vroeger niet op mogen rekenen, duurde het alleen al een jaar voor je er was, en dan nog eens een tijd voor er een berichtje kwam. Geniet er van meid, het klinkt allemaal even super. Dikke kus , oma Petra.
  5. Maartje a.k.a. Staart:
    Klinkt heel goed allemaal Lies :-)! Enjoyyyyyyyyyyyyy
  6. Sandra:
    16 maart 2016
    Hoi lieve nicht! Klinkt allemaal super wat je aan het meemaken bent. Je loopt dan wel stage .... het shoppen, eten en met vrienden leuke dingen doen ... fantastisch!
    Genieten hoor!
  7. Tante Lous:
    18 maart 2016
    Hallo Lisanne,heb nu geloof ik alles gezien,het duurde even voordat ik het door had,al was het duidelijk genoeg.Je reis is intussen wel uit je benen gezakt,slopend met overstappen en missen.Dat moet Austr. zijn,honey,`
  8. Carla:
    18 maart 2016
    Wat een verrassing, dit positieve verhaal van je te lezen.
    Zo leuk, dat we je nu kunnen volgen. Geniet van je verblijf en succes met je stage. We kijken weer uit naar het volgende verhaal. Liefs, Fokko en Carla
  9. Oma:
    20 maart 2016
    Hoi Lisanne,

We hebben je site gevonden, superleuk, ik ben oma nu wegwijs aan het maken, zodat ze je kan volgen en af en toe een stukje kan schrijven.
    Fijn dat je een kamer hebt gevonden, het is super mooi daar!
    Veel plezier en geniet er maar lekker van. Liefs oma en Jolanda
  10. Hans:
    22 maart 2016
    Klinkt goed Lisanne. Enjoy. Als ik nog wat bedenk, hoor je het.
    Gr., Hans.